Netradicinė lietuvių kalbos pamoka

VDU „Rasos“ gimnazijos 2T2 klasė su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laimute Žukauskiene š.m. lapkričio 9 dieną dalyvavo pamokoje netradicinėje erdvėje – J.Grušo muziejuje Kaune. Edukacinėje programoje „Bėk, Beatriče“ gimnazistai sužinojo apie rašytojo J.Grušo kūrybinį kelią, biografijos detales. Jie analizavo rašytojo tragikomedijos „Meilė, džiazas ir velnias“ ištraukas, atsakė į klausimus, žiūrėjo filmo „Džiazas“ ištraukas. Kiekvienas gimnazistas gavo dovanų – J. Grušo prasmingus žodžius, išspausdintus ant geltonų lapelių.

2T2 gimnazistai iš pamokos grįžo linksmi, gerai nusiteikę, tikėdami rašytojo žodžiais: „Dailiosios literatūros uždavinys – pažinti save, pažinti ir suprasti kitą žmogų, patenkinti mūsų sielos grožėjimosi troškimą ir tuo mus žmoginti, kelti, auklėti.“

Štai kelių mokinių mintys:

„Sužinojau daug įdomių faktų, vienas iš jų: Gruša, kilęs  neturtingų valstiečių šeimos, mokėjo rašyti ir skaityti. Būsimą rašytoją mokė kaimynas.“ Rokas

„Skaityti Andriaus žodžius, įsijausti į vaidmenį edukacijoje man buvo nemažas iššūkis, kadangi mano charakteris ir vertybės yra labai skiriasi.“ Džiugas

„Palyginau filmo ištrauką „Džiazas” ir tragikomediją „Meilė, džiazas ir velnias“. Dramoje  vaikinai mušasi tarpusavyje, bet filme vaikinai mušasi su svetimais, atėjusiais į „katilą“.“ Eva

„Man patinka J.Grušo mintys, kaip asmenybei sunku buvo suprasti personažo savijautą  bei išgyvenimus, nes man neteko susidurti sudramoje vaizduojamomis situacijomis.“ Lukas

„J.Grušo muziejuje mane sudomino kambarių kampų suapvalinimai, didelės slenkančios durys – tarpukariu statyto namo požymiai. Savo namus J. Grušas suprojektavo, pastatė pats.“ Viktorija

„Buvo įdomu, kai apžiūrinėjom J.Grušo namą, o ypač buvo įdomus laikrodis, sustabdytas Juozo Grušo brolio, iš karto po Grušo mirties.“ Gabija

2T2 klasės gimnazistė Ugnė Virbalaitė

Loading